Επικοινωνήστε 26610 43285
Κλείστε Ραντεβού
Αρχική Άρθρα Πώς θα πετύχω τους στόχους μου;

Πώς θα πετύχω τους στόχους μου;

Κοινοποίηση

Τελειομανία. Βοηθά την επίτευξη των στόχων μας;

Με την έλευση της νέας χρονιάς αρκετοί από εμάς σκεφτόμαστε την αλλαγή προβληματικών συνηθειών, με σκοπό να αλλάξουμε τον εαυτό μας ή την καθημερινότητά μας (πχ. να χάσουμε 15 κιλά). Συχνά όμως βρισκόμαστε αντιμέτωποι με την αποτυχία επίτευξής του.

Ένας από τους βασικούς λόγους που ευθύνονται για την αποτυχία είναι η τελειομανία: δηλαδή το να θέτουμε μη ρεαλιστικούς στόχους οδηγεί με σιγουριά στην αποτυχία! Άλλος λόγος μπορεί να είναι η αδυναμία ιεράρχησης των προτεραιοτήτων καθώς επίσης και η μη αποτελεσματική διαχείριση του χρόνου. Ας απαντήσουμε αναλυτικότερα όμως στην ερώτηση:

Πώς θα πετύχουμε τους στόχους μας;

  1. Χαμηλώνοντας τις απαιτήσεις μας ώστε να θέτουμε ρεαλιστικούς στόχους. Για παράδειγμα, εάν κάνουμε καθιστική ζωή ίσως θα μπορούσαμε να ξεκινήσουμε με ήπια άσκηση και σταδιακά να μεγαλώσουμε την προσπάθειά μας φτάνοντας να ασκούμαστε περισσότερο έντονα
  2. Χρειαζόμαστε κάτι που μπορεί να γίνεται κάθε ημέρα, δηλαδή συγκεκριμένες συμπεριφορές/στόχους. Δηλαδή δεν αρκεί να πούμε «Θέλω να βελτιώσω τη φυσική μου κατάσταση», αλλά «Θέλω να πηγαίνω στο γυμναστήριο 3 φορές την εβδομάδα για 45 λεπτά»
  3. Ας σκεφτούμε τους λόγους που θέλουμε να φτάσουμε το στόχο μας και ας τους καταγράψουμε. Μπορούμε να κοιτάζουμε αυτή τη λίστα κάθε πρωί ακόμη και αν νομίζουμε ότι δε χρειάζεται
  4. Ας αναλογιστούμε τις συνέπειες του να μη φτάσουμε το στόχο μας
  5. Προκειμένου να ξεπεράσουμε κάποια εμπόδια θα ήταν χρήσιμο να ιεραρχήσουμε τις ανάγκες μας και να οργανώσουμε την ημέρα μας ώστε να βρίσκουμε χρόνο γι’αυτό που έχουμε θέσει ως στόχο να κάνουμε
  6. Ανάμεσα σε μια λίστα 10 θετικών συμπεριφορών (πχ. τρέξιμο, περπάτημα, αποφυγή γλυκών, υγιεινό φαγητό), επιλέγουμε να ακολουθήσουμε μία συμπεριφορά κάθε ημέρα. Είναι περισσότερο εφικτό να πραγματοποιήσει κάποιος μία συμπεριφορά, αντί να έχει πολλές στο μυαλό του
  7. Το να καταγράψουμε καθημερινά τι κάναμε και τι όχι είναι χρήσιμο γιατί βοηθάει να μένουμε επικεντρωμένοι στο στόχο και να βλέπουμε τα θετικά βήματα που έχουμε κάνει. Επίσης κάτι τέτοιο θα βοηθούσε στο να ανακαλύψουμε ερεθίσματα που μας ωθούν σε θετικές ή αρνητικές συμπεριφορές (πχ. τρώμε περισσότερο φαγητό όταν μένουμε μόνοι μας στο σπίτι)
  8. Δώστε τα εύσημα στον εαυτό σας για κάθε μία θετική συμπεριφορά που κάνατε, όσο μικρή και αν φαίνεται. Οι συμπεριφορές θα λειτουργήσουν αθροιστικά και θα σας οδηγήσουν στο στόχο, χρειάζεται όμως να τις καταγράφετε και να επιβραβεύετε τον εαυτό σας γι’ αυτές

πηγές: Leahy RL (2013) Realistic new year’s resolutions, Beck JS (2010) Want to increase your willpower? Here’s how